De implementatie van een TMS

De implementatie van een TMS leverde Eijgenhuijsen Precisievervoer een flinke boost in de werkzaamheden op. Indirect leidde dit ook tot de implementatie van een WMS. Zonder alle toeters en bellen weliswaar, maar kantoor huren groningen met de zekerheid niet tegen onverwachte kosten aan te lopen.
Welk WMS is nu geschikt? Bij Eijgenhuijsen Precisievervoer in Ruurlo hebben ze ruim de tijd genomen om een passend WMS te selecteren en te implementeren. ‘We zochten geen allesomvattend pakket, maar een WMS waarmee we zelf snel en eenvoudig uit de voeten kunnen en waarmee we geen onverwachte kosten kantoor huren leeuwarden in de toekomst hoeven te verwachten; vertelt Marcel Reurink, bij Eijgenhuijsen werkzaam als logistiek manager. Uiteindelijk rolde WICS als favoriete leverancier uit de selectie naarvoren. De keuze voor WICS betekent dat er nu een
Externe hulp ingeschakeld Er moest volgens Reurink gewoon wat geheuren. Volgens de logistiek manager is het bedrijfpraktisch ingesteld. Externe hulp werd ingeschakeld in de vorm van TLN Consultancy. ‘Als je op zoek gaat naar een WMS zijn er zo ontzettend veel aanbieders. We konden wel een handvat gebruiken bij onze zoektocht: De keuze van Eijgenhuijsen viel in elk geval niet op de Ieverancier van de TMS-oplossing. Reurink: ‘We hebben verschillende keren aangegeven dat we wat anders wilden, maar kregen steeds niet de gewenste antwoorden van de kantoor huren amsterdam leverancier. Uiteindelijk hebben we voor de selectie al onze wensen op papier gezet. We wilden een koppeling met het TMS, verder moest de voorraad altijd actueel zijn, daarnaast moest het aantal picking en beladingfouten worden teruggedrongen en bovendien hadden we behoefte aan een laadcontrole:
WMS en een TMS van verschillende leveran- Warehouse tour ciers in gebruik zijn bij de transporteur, die zieh langzaam maar zeker steeds meer ook als logistiek dienstverlener profileert. Sinds 2001 is het TMS Plan & Go van Centric in gebruik. ‘Dat gebruiken we voor de orderstroom en orderregistratie. Er zit ook een module warehouseregistratie bij, maar diverse koppelingen die we steeds harder nodig hadden misten we. Bijvoorbeeld de koppeling tussen de transportorders en -bonnen ende magazijnlocaties. We moesten het nummer van de locatie er handmatig bij zetten. De inkomende goederen waren niet direct te registreren en dus was ook de voorraad niet accuraat genoeg; vertelt Reurink. Uit zo’n veertig potentiele leveranciers werden kantoor huren schiphol er zes gefilterd die op de zogenoemde long list kwamen te staan. ‘Tijdens de beurs ICT & Logistiek in 2007 hebben we een warehouse tour gemaakt langs deze zes leveranciers en ze allerlei detailvragen gesteld. Wat bleek is dat sommige Ieveranciers heel erg op retail zijn gericht. Of je bent voor hen een te kleine klant en dat betekent dat er maatwerk voor je ontwikkeld moet worden. Dat wilden we liever vermijden. Er bleven er na de tour drie over, die hebben we een boekwerk gegeven van wat voor bedrijf we zijn en wat we doen:
>