De serviceoperator

De basistraining neemt een paar dagen in beslag. Daarnaast krijgt de aankomende operator een producttraining, die een week kan duren, maar ook vier weken, afhankelijk van het product of kantoorruimte huren groningen de dienst. ‘Maar wij hebben ook de storingsdienst van KPN overgenomen’, verteltVermeer. ‘De analisten die daar werken moeten telefonisch, op afstand, de aard van de storing vaststellen. Het zijn bijna monteurs aan de telefoon. Zulke mensen hebben veel scholing nodig en heel veel bijscholing.’ In het algemeen heeft SNT geen moeite om personeel aan te trekken. ‘Dat kernt door onze vestigingsstrategie.We brengen het werk naar de mensen. Om die reden
zijn we ooit begonnen in Zoetermeer, midden in een grote woonwijk.’ Het bedrijf heeft sindsdien vestigingen geopend in kantoorruimte huren leeuwarden een aantal andere grote plaatsen, vooral studentensteden zoals Enschede, Groningen, Eindhoven en Amsterdam. Het verloop verschilt aanzienlijk per doelgroep. ‘Bij de KPN-populatie hebben we regelmatig 25-jarige jubilea.Voor bepaalde doelgroepen is dit werk uitstekend te combineren met prive. Huisvrouwen met kinderen kunnen zelf hun diensten inplannen. Bij de helpdeskactiviteiten voor de IT- en financiele sector zien we meer verloop. Dat komt omdat daar meer Studenten werken kantoorruimte huren amsterdam of mensen voor wie het hun eerste job is. Gemiddeld zijn mensen een jaar of twee bij ons in dienst.’ Het aanvangssalaris ligt op het niveau van het minimumloon, met een uitloop naar 120% voor een allround serviceoperator. Daarnaast zijn ook salesoperators in dienst aan wie hogere eisen worden gesteld. Zij moeten kunnen verkopen aan de telefoon en verkoopsignalen kunnen oppikken. Maar het verschil in kantoorruimte huren schiphol honorering is niet erg groot: het salaris ligt zo’n 7% boven dat van de serviceoperator.
Het werk in het callcenter is zwaar, daar is iedereen het wel over eens. ‘Het is niet alleen maar het script oplezen’, zegtVermeer. ‘Je moet de klant tevreden stellen. Na elk gesprek moet je weer opladen.Want voor jou is het misschien het vijftigste contact op die dag, maar voor de klant is het het eerste.’